سلام کاربر مهمان ثبت نام
نشر و اطلاع رسانی کتابهای مدیریت شهری و روستایینشر کتاب مدیریت شهری و روستایی 0
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کتاب مبانی آگاهی از حقوق شهروندی منتشر شد

تاریخ بروز رسانی : ۲۲ - ۰۸ - ۱۴۰۱

 به گزارش روابط عمومی نشر شهروستا کتاب مبانی آگاهی از حقوق شهروندی از تازه های نشر حوزه مدیریت شهری  و روستایی منتشر شد.

اشاعه و ارتقاء فرهنگ شهروندی در بین افراد جامعه و دولت، و در نهایت تشکیل گروه‌های داوطلب و استفاده از مشارکت مردم در امور مرتبط با خود در تحقق مفهوم “شهروندی  و شهروندمداری” یکی از ضروریات و حقایق انکار ناپذیر است که برای دستیابی به این مهم نیازمند عزم ملی با همت و توجه دولت و سازمان‌های مردم نهاد و شهروندان با رویکرد ترویج تفکر اجتماع محوری و مشارکتی است.

کتاب مبانی آگاهی از حقوق شهروندی از سوی نشر شهروستا بر اساس همین رویکرد تهیه و انتشار یافته است.

ﻃﯽ دﻫﻪﻫﺎي اﺧﯿﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع آﮔﺎﻫﯽ از حقوق ﺷﻬﺮوﻧﺪي ﯾﮏ ﺿﺮورت اﺟﺘﻨﺎبﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ؛ ﭼﺮا ﮐﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰيﻫﺎ، راﻫﺒﺮدﻫﺎ و ﺿﻮاﺑﻂ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ در ﺧﻼء آﮔﺎﻫﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﺑﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﻧﺨﻮاﻫﺪ رﺳﯿﺪ و ﻋﻼوه ﺑﺮ اﺧﺘﻼل در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻬﺮﻫﺎ، ﺧﻮد ﺷﻬﺮوﻧﺪان را ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼت ﻋﺪﯾ‌ده‌ای روﺑﺮو ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد. هرچند که در آیات قرآنی و احادیث دینی و قوانین حقوقی مطالبی در این خصوص وجود دارد اما هنوز حقوق شهروندی در کشورمان ایران جا نیفتاده است. از طرفی عدم آگاهی خیلی از شهروندان عزیز خطه ایران زمین، از حقوق شهروندی خویش باعث تضییع حقوق شهروندی آنها می شود. بنابراین هدف اصلی کتاب حاضر؛ ارتقاء آگاهی شهروندان از حق و حقوق خود در امورات مختلف می باشد.

این کتاب به نویسندگی دکتر رسول داراب خانی  در چهار فصل  شامل؛ فصل اول تعاریف و مفاهیم، فصل دوم؛ مبانی آگاهی از حقوق شهروندی، فصل سوم؛ حقوق شهروندی و مدیریت شهری و فصل چهارم؛ آموزش شهروندی تهیه و تدوین شده است.

نشر شهروستا

آبانماه 1401

برچسب ها
مطالب مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرنامه